Jesteśmy wśród najlepszych!
Konferencja prasowa z udziałem Adama Wieczorka, wiceprezydenta Łodzi i Konrada Łukaszewskiego oraz Kamila Szyszowa, Dyrektorów Centrum odbyła się w dniu 3.12.2024 r. w Szpitalu im. dr. Karola Jonschera w Łodzi. Tematem przewodnim było uzyskanie akredytacji przez Centrum.
- W imieniu Dyrekcji chciałbym serdecznie podziękować wszystkim pracownikom,
którzy przyczynili się do tego sukcesu: lekarzom, pielęgniarkom, ratownikom
medycznym, opiekunom medycznym, sanitariuszom, salowym, rejestratorkom,
sekretarkom oraz całemu personelowi administracyjnemu - powiedział Konrad
Łukaszewski, Dyrektor Centrum. - Wasza codzienna praca, zaangażowanie i oddanie na rzecz pacjentów są niezwykle cenne.
Certyfikat akredytacyjny otrzymaliśmy na 3 lata.
Akredytacja jest procesem dobrowolnym, potwierdzającym, że dana placówka stosuje najlepsze praktyki, procesy i procedury. Korzyści wynikające z pozytywnego raportu akredytacyjnego to prestiż dla Centrum, poprawa zaufania pacjentów, dodatkowe środki finansowe z NFZ.
- Pierwszy przegląd akredytacyjny odbył się w 1998 roku, wtedy Szpital im. dr. K. Jonschera w Łodzi otrzymał akredytację jako pierwszy szpital w województwie łódzkim – podkreślił Adam Wieczorek, wiceprezydent Łodzi. - Według danych z Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia aktualnie tylko 204 szpitale w Polsce posiadają certyfikat akredytacyjny.
Zespół wizytatorów obserwował przez 3 dni bieżącą pracę Szpitala, przeprowadzał wywiady z pracownikami i pacjentami, przeglądał dokumentację medyczną, weryfikował prawie 400 procedur obowiązujących pracowników szpitala.
Akredytacja szpitala to zewnętrzna metoda sprawdzenia jakości udzielanych świadczeń medycznych i poziomu bezpieczeństwa pacjentów.
W Centrum czuwają na tym Dyrektorzy Szpitala oraz Kierownik ds. Zarządzania Jakością.
Podczas akredytacji wizytatorzy oceniali m.in. oddziały szpitalne, blok operacyjny, aptekę, centralną sterylizatornię, laboratorium, zakład diagnostyki obrazowej, dział administracji, sprawdzano także procesy zarządzania oraz jakość usług medycznych.
- Praca nad coraz lepszymi warunkami bezpieczeństwa dla pacjentów nie kończy się wraz z otrzymaniem certyfikatu, zespół pracowników pracuje cały czas nad poprawą jakości i bezpieczeństwa leczenia - dodała Sylwia Szalewska, kierownik Działu ds. Zarządzania Jakością w Centrum.